Wereldreis van Huub & Elke

Angkor What!?

Onze eerste dagen in Cambodja hebben we doorgebracht in Kratie. Een klein, slaperig stadje aan de oever van de Mekong. We zijn naar Kratie toe gegaan omdat we een deel van de 'Discovery Trail' willen gaan lopen. Het deel van de trail dat we gaan lopen is op het eiland 'Koh Trong', te bereiken d.m.v. een krakkemikkig pontje vanuit Kratie. Het eiland is nog niet door het toerisme ontdekt (vandaar de 'Discovery Trail'!?) en de bevolking is er nog erg puur. We werden de hele trail lang toegeroepen en toegezwaaid door jong en oud: 'Hello, hello!' We leken terug te zijn gegaan in de tijd : er zijn geen wegen (auto's), wel ossenkarren en het vee, kippen, kinderen, honden en katten lopen kris kras over het erf.

Vanuit de provincie reizen we naar de hoofdstad : Phnom Penh. Heel wat anders en we moesten even wennen aan de chaotische drukte in de stoffige straten. We waren in Phnom Penh om de zwarte bladzijde in de geschiedenis van Cambodja te bekijken. De Khmer Rouge onder leiding van Pol Pot heeft hier behoorlijk huisgehouden eind jaren 70. Onder de vriendelijke lach van de Cambodjaanse bevolking gaat meer schuil dan je zou denken. We hebben een bezoek gebracht aan S-21 (een martelgevangenis in het centrum van Phnom Penh) en de Killing Field net buiten de stad (hier zijn bijna 20.000 (van de 1,7 miljoen) mensen vermoord in 3 jaar tijd). Daar werden we wel even stil van.

Onze laatste stop in Cambodja is Siem Reap. Deze stad is de toegangspoort naar het symbool van Cambodja : Angkor Wat! 's Morgens om 05:00 uur zijn we vertrokken om de zon te zien opkomen van achter de beroemde tempel. Na al het pracht van deze tempels hadden we 's avonds wel een biertje verdiend in het levendige nachtleven van Siem Reap.

Inmiddels zijn we terug in Bangkok en we maken ons op voor onze reis naar Sri Lanka.

astrid en joek

Mijn hemel, toch niet te geloven dat mensen elkaar dit allemaal kunnen aandoen! Wat macht allemaal (negatief) inhoud.
Wat is Kratie dan het tegenovergestelde. Mooi hoor dat hele eenvoudige. Veel plezier nog.
PS Huub, Grolsch gaat waarschijnlijk verdwijnen uit Nederland dus kom gauw !!!

Marij

Hej lieverds!

Heftig verhaal zeg, wel echt raar zo een alternatieve wereld waar geen wegen en/of andere westerse gemakken zijn. Maar ook wel weer een doel van jullie reis lijkt me, dingen die je normaal niet zou zien :)

Bangkok, stad met zooooooooveel lichtjes, wauw!!

xx Marij

jeannette

Tsjonge wat een belevenissen en ervaringen en met zoveel plezier. Top! en groetjes

ephrem pilbeam

Hi Lieverds, eventjes kyken waar jullie zyn en dat is nu al in Shri Lanka denk ik. Jullie hadden een prachtige tyd in Cambodia, ja ongelooflyk dat mensen nog zo leven. Het mooiste is dat ze allemaal zo bly kyken en no worry in the world hebben. Gaan jullie ook naar Nepal? Enjoy de trip. veel liefs Ephrem and Ozzie family. xxx