Wereldreis van Huub & Elke

Sawaidee

Onze eerste paar dagen in zuidoost Azië hebben we doorgebracht in Bangkok om een beetje te acclimatiseren en te 'wennen' aan de overheerlijke Thaise keuken.
Wij hebben ruim de tijd genomen om deze mooie stad (wat wij niet hadden verwacht) te verkennen en omdat het Chinees Nieuwjaar (2554) was hebben we dit feest gelijk meegepikt.

Onze eerste busrit ging van Bangkok naar Chiang Mai. Na 10 uur zweten en slechte (en onverstaanbare Thaise comedie's komt ons eindpunt in zicht. Chiang Mai blijkt een relaxte en gezellige stad in het noorden van Thailand. Er zijn veel tempels en leuke marktjes (vooral de zondagmarkt is een aanrader). Ook hier lenen de marktjes zicht uitstekend voor het lekkerste Thaise eten. Om in het reine te komen met Boeddha hebben we de Doi Suthep tempel bezocht. Na 364 treden wordt Elke gezegend door Thaise monnik en hebben we de prachtige gouden tempel bekeken en geld gedoneerd aan Boeddha.

Na veel Pad Thai, Chiang bier en een Thaise massage vervolgen we onze reis naar Chiang Rai. Dit is het kleine zusje van Chiang Mai en zoals het kleine zusjes betaamd minstens zo mooi. Het kleinschalige van dit stadje, maakt het allemaal net iets gemoedelijker. Met de fiets hebben we de omgeving verkend, tussen de rijstvelden en groene heuvels van de 'Golden Triangel' kwamen we per ongeluk bij een olifantenkamp terecht.
Door in cheapy guesthouses te slapen hebben we geld uitgespaard om ons 1 nachtje te laten verwennen in Naga Hill (een prachtig gelegen resort, voor de nieuwsgierigen onder jullie : www.nagahill.com).

En toen was het alweer tijd om Thailand te verlaten. Met een krakkemikkig busje werden we naar Chiang Khong gereden, hier hebben we Thailand achter ons gelaten. Door middel van een bootje zijn we de Mekong overgestoken en waren we in Laos. Het leven is soms zo simpel. Toen de visumsticker in ons paspoort was geplakt en veel gedoe over dollars konden we ons voor een nachtje settelen in Huay Xai (een plaatje waar weinig te zien en te doen is, maar prima om een avondje te relaxen).
De volgende ochtend gingen we op de slowboat richting Luang Prabang. 2 dagen op de Mekong varen, klonk Elke in eerste instantie niet al te aantrekkelijk in de oren, maar het was een prachtige ervaring.

'Het rivierlandschap onderweg is schitterend. Buffels en koeien luieren in de zon totdat ze worden opgejaagd door een hond of wat kinderen. Groepjes mannen staan te vissen met grote netten aan lange stokken of slaan in het water om de vissen op te jagen vanuit een houten bootje dat zo dun is dat het als een mes door het water snijd. Vrouwen wassen kleren, verbouwen pinda's op de zandbanken of zeven wat korreltjes goud uit het water. Op de achtergrond liggen dreigende groene bergen, met hier en daar wat rook dat omhoog kringeld vanuit de jungle....'
Gisteravond hebben we gegeten en gedronken met 2 sportieve Oldenzalers die hier wonen : een beetje Boeskoolstad in Luang Prabang.

Toa

Wat een poezie! haha mooi stukje..nu de foto's nog! Zie er naar uit jullie weer te zien...haha wel saai zo! Willen jullie even een datum en tijdstip mailen voor het skypen?? Ik heb nu ook vakantie / studeertijd...tot 14 maart!!! echt weg gaan zit er niet in :( nou hopelijk spreken we elkaar snel via skype...doen jullie voorzichtig? groetjes Toa (en nelleke)

Rick

Ha Huub en Elke,

Leuk verhaal (wederom)!!

Hier is de carnaval weer losgebarsten. Ook de Fonzies zijn alweer bezig met de voorbereidingen van wederom een zaterdagje carnavallen. Ik ben benieuwd naar de 'boetes' die gegeven gaan worden aan wereldreizigers..........haha!

groet en alaaf
Rick

ruud kotte

hoezo sportieve Oldenzalers?
veel plezier aldaar en doe ze de groetn als je ze nog ziet.

groet Ruud

Straal

Goed bezig Huub en Elke.
Ik ben zo jaloers!

Dikke kus en geniet er nog van zolang het kan.
Voor je weet zit je weer bij Hypo aan 't skap :)

ephrem pilbeam

Hi lieverds, die twee Oldenzalers die in Luang Prabang wonen zyn dat twee old time hippies? Geweldig die Mekong river, ja ik heb er ook op gevaren. Zeg nog bedankt voor het netjes achter gelaten van onze unit in Manly, wy zyn ook pas weer terug van Melbourne. Heb nog een geweldige reis, wat een experience, liefs Ephrem

Jorrit

Ha Huub en Elke!
Ik hoorde van Jolien altijd al hoe fantastisch Thailand is dus ik kan me wel een beetje een voorstelling maken van de toptijd die jullie daar hebben gehad. Geniet er nog van en ik ben benieuwd naar de rest van jullie reis.
Veel plezier en tot snel!

Nelleke

Hey kanjers,
echt weer een hele andere wereld waar jullie in terecht zijn gekomen. Wat mooi en spiritueel allemaal!
En dan zomaar olifanten tegen komen. Heel erg gaaf. Geniet er nog lekker van hoor. Zie dat jullie eindelijk in korte mouwen lopen.... Heerlijk, dat is hier nog steeds ver te zoeken.
Liefs

julius en marijke

hoi Huub en Elke,
wat zien jullie wat van de wereld en wat maken jullie veel mee!! Leuk het te kunnen volgen.
Het leven in Nederland gaat gewoon door.
Vandaag 1 maart maken wij een ritje naar Oldenzaal, er is iemand een jaartje ouder geworden.
Hartelijke groeten, J & M.

Holtie

Yoooo Huub en Elke,

thnx voor kaartje, wel apparte oranje jassen.
spullen van jou staan klaar in oldenzaal, we hebben ook alvast een nieuwe werkplek voor je ingericht ;)

lekker genieten daar!

grtz Holtie
en de andere leden van het team:)

ephrem pilbeam

Hi lieverds, niet zeker waar jullie nu uithangen, zyn jullie al in Vietnam? Nog gefeliciteerd met je vader's verjaardag. Ik belde hem en hy kykt al uit naar jullie thuis komst maar dat is gelukkig nog niet. Veel meer te zien in dat stukje van de wereld. Geniet er lekker van en goed ook dat jullie jezelf eens verwennen om in mooie resorts te verblyven. Veel liefs ephrem

tante lies

hallo huub en elke.
wat zien jullie geweldig veel.;bofkonten;
hier is karnavaL 'en dan is het oke.
geniet nog volop en tot later.
gr. en veel liefs lies