Wereldreis van Huub & Elke

Flamingo's met een korreltje zout

Na 5 dagen Sucre en Spaanse les hebben we de Bolivaanse vibe redelijk onder de knie en is het tijd voor een volgend avontuur...we gaan naar Salar de Uyuni (zoutvlaktes en flamingomeren).
Na een memorabele rit van Sucre via Potosi naar Tupiza (hobbel-de-hobbel) kwamen we om 4 uur 's nachts aan. Een nieuwe stad in de nacht en geen hostel...daar liepen we dan met ons hele hebben en houden, uiteindelijk hebben we een hostel gevonden en kunnen we onder de wol. De volgende dag een 4-daagse tour naar de Salar de Uyuni geregeld

Laughing

Op de eerste dag van de tour werden de tassen op het dak van de Toyota geladen en gingen Mario (chauffeur), Nilda (kokkin), Paul (Litouwer), Mariana (Colombiaanse) en wij het nieuwe avontuur tegemoet. Na een lange rit door een indrukwekkend landschap (hoge bergen, diepe dalen) houdt één van onze remmen het voor gezien, gelukkig is het niet ver meer naar ons eerste overnacht-adres : San Antonio de Lipez. Op een stenenbed en onder een lamadeken hadden we weinig last van de vrieskou.

Dag 2: Om 04:30 uur was het tijd om op te staan....brrrrr.....tijdens zonsopgang zien we de ruïnes van een verlaten dorp. De weg wordt vervolgd richting de eerste lagoon met flamingo's. Super prachtig!!! Tussen de middag mogen we in de kou een duikje nemen in een natuurlijke hotspring (37 graden in een onaards landschap met grazende vicuna's (wilde lama's)). Na nog meer lagoons met flamigo's is onze laatste stop van deze dag bij de geisers op 5.000 meter hoogte.

Dag 3: 's Morgens als we vertrekken staat het ijs nog op het water. De rit begint door een woestijn wat veel doet denken aan een schilderij van Salvador Dalí...daarna komen we bij een lagoon met duizenden flamingo's (dit keer kunnen we dichtbij komen). Het landschap veranderd en het lijkt alsof we op Mars rijden met op de achtergrond een rokende vulkaan. We zijn nu vlakbij de Salar de Uyuni en slapen deze nacht in een zouthotel (bedden, tafels, stoelen, lampen, vloer.....alles van zout).

Dag 4: Om 05:00 uur zonder ontbijt de jeep in en 'vamos'. Midden op de zoutvlakte is dan het moment daar : zonsopkomst, zoals Mario zegt : 'momento magico' en hij zegt niks teveel. Na een korte fotoshoot rijden we door naar een eiland midden in het zoutmeer. We zijn de eersten en kunnen genieten van een prachtig uitzicht en metershoge cactussen. Na een heerlijk ontbijtje mogen we spelen (foto's loco's / gekke foto's maken). Na het bezoeken van een zoutmuseum en de lunch is het tijd om afscheid te nemen....ook van Bolivia, want inmiddels zijn we aangekomen in Salta (Argentinië).

Gerben en Anouk

Lieve Elke en Huub,

Wat een fantastisch avontuur!! Super gave foto's!! Elke dag kijk ik even of jullie weer nieuwe avonturen beleven. Leuk om mee te genieten van jullie reis.

Geniet van de tijd in Argentinië en wij kijken uit naar het volgende verhaal!

Liefs Gerben & Anouk

Toa

EY WERELDREIZIGERS...NEL EN IK ZIJN JALOERS!! WAT EEN MOOIE FOTO'S EN VERHALEN...HOOP DAT ALLES VERDER GOED IS...HIER IS HET NU OOK MOOI WEER...MAAR WEL KOUDER...GENIET ERVAN!! TOA EN NELLIE

Kitty

Hallo Huub en Elke,

Dat is leuk opstaan een moment voor jezelf (de kinderen naar school) en dan jullie avontuur lezen.
Met de prachtige foto's die erbij horen. Ik heb al verschillende reisverhalen gevolgd naar verschillende wereld delen. Australië, Nieuw Zeeland, Vietnam Mexico enz. Het blijft leuk om alles te mogen mee beleven. Geniet ervan, wij genieten hier van het prachtige herfstweer, we hebben zelfs met blote voeten door de Dinkel gelopen was gewoon zand en geen zout maar toch. Veel plezier en wij wachten op jullie volgende verhaal, Groetjes Kitty en Eelke

Anitoooos

Jullie weten de tochtjes wel uit te zoeken zeg. Ben niet zo van het zout doorgaans, maar dit lijkt wel ff andere 'koek'. Zal hier ook eens kijken of ik met mijn pas voltooide fotocursus iets moois van een zak zout kan ...

Have fun in Argentina!

Marije

Goed verhaal weer!

De foto's zien er echt super gaaf uit, leuk voor het plakboek vooral die met het boek van Bolivia.. echt top voor je voorkantje ;)

Van de kou weer naar de warmte, geniet lekker in Argentina ennuh terugkomen met de kennis van een echte Argentijnse Tango! Huub, ik zie hier een grote uitdaging voor jou ;)

xx

Laura

Wat een super gave foto's!

Aniek

Heey jullie,

wat een mooie foto's en wat een avontuur weer!! haha ik lees de uitdaging die Marije voor Huub heeft bedacht!!
Ik zeg GO HUUB GO Guub ;)

kussie

Mama en papa

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van deze reis. De foto's zijn geweldig. Het ziet er allemaal mooi uit en jullie ook. Lieve groetjes van ons en een dikke kus.

Wout

Hoi Huub en Elke,
Goed om te lezen dat jullie het mooi hebben. Heel veel plezier nog. Huub, we missen je wel in het elftal!!!! Zondag verloren. We missen een koelbloedige spits......!
Groeten Wout

Rick I

Ha die Elke & Huub,

Ziet er supergaaf uit allemaal!! Leuk om te lezen van jullie belevenissen!

Maaruh, Huub ik zie dat ze geen kappers hebben in Zuid-Amerika?? haha, kunnen we je weer voor Abel uitmaken!

groeten van Katrien en Rick

Bobbie,

Ha Elke & Hubinho,

Wederom mooie verhalen. Super leuke foto's ook!

Vooral good goan!!

gerry

Vanuit een mistig, nevelig, maar vanmiddag misschien kans op het voorlopig laatste zonnetje Oldenzaal, kijk ik met be- en verwondering naar jullie. Wat een belevenis, die jullie aan jezelf geven.
Geweldig mooie foto's, wie was die fotograaf?
Elke niet te veel huggen met cactussen.... het lijkt me een stekelig gebeuren. Ik kijk al weer uit naar de volgende verhalen en foto's!!
Liefs en vaya con dios.

Rieneke

Wiehooeee dat klinkt te gek allemaal!!!
Heerlijk genieten daar. Veel plezier in Argentinie!!

Muchos abrazos, Roy & Rieneke

Elise en Jorien

Ha vrienden van de zoutvlakte! Wat leuk om ook zo jullie verslag te lezen, ook van de tijd ervoor. Wij zijn inmiddels in La Paz en gaan nu een beetje noodgedwongen al richting Peru.. We zaten vanmorgen om 8 uur helemaal klaar in de bus voor de death road, blijkt ie geblokkeerd!!! Iets metopstand tegen de president door de lokale bevolking... Shit shit dus! Zag er niet naar uit dat het nog ging lukken vandaag of morgen, en onze tijd dringt een beetje, dus dan maar toffe dingen doen in Arequipa! Volgende week Incatrail! Thuis in NL zullen we jullie de foto´s sturen! We blijven jullie volgen!

Groetjes uit La Paz en een goede reis nog!

Elise en Jorien

John

Hey hallo Huub

Krijg echt de kriebels hier. Man wat zijn we jaloers.

Tot horens.

Gr. John van de Biezen

ephrem pilbeam

Jongens wat een geweldige trip. De photo's zyn prachtig en de verhalen wonderbaarlyk. Ik zou zo dezelfde trip willen doen met Brian, al die prachtige natuur die jullie zien. Ik zie er al naar uit om alle verhalen in persoon te horen wanneer jullie in Sydney arriveren, dat zal geweldig zyn. Enjoy en ik zou zo in jullie rugzak willen kruipen. Take care, love ephrem

Patrick

Hey Elke en Huub,

ziet er allemaal mooi uit daar. Mooie foto's ook.
Jullie hebben toch wel een pak zout voor mij gekocht of niet?

Cheers! Patty

Gordon

Eindelijk ff tijd gevonden jullie website te bekijken! Geweldige foto's !!! Maximaal genieten dacht ik zo.
Groetjes ook van Suus en Noël

Jos en Hanneke

Elke en Huub!
Wat gaaf, door jullie mooie verhalen komen bij ons ook de herinneringen terug aan onze trip in Z.A.
GEWELDIG!

Geniet van elkaar en van al het moois wat jullie nog tegen gaan komen.

Groetjes Jos en Hanneke

younas rajpoot

Dear Sir and Mam,

please get attached our best Salt and Salt Products offer.

hope to get your first inquiry.?

Viel Gruss und Erfolg /with best regards
googletalk: rmyint.com
Tel: +92 300 7104361
Fax: +92 526 917598

Pakistan Manufacturing Sources
1. all products of cotton are available with the best Quality within workable prices.
2. all products of leather are available with the best Quality within workable prices.
3. all products of Sports are available with the best Quality within workable prices.
4. all products of Salt are available with the best Quality within workable prices.
5. all products of Marble,Onyx,Granite are available with the best Quality within workable prices.
6. we purchase also wastepaper for our Paper recycling Factories.