Wereldreis van Huub & Elke

Lao P.D.R. (Please Don't Rush)

Vanuit Luang Prabang zijn we de bergen in getrokken, namelijk Nong Khiaw. Dit is een klein gezellig dorpje aan de rivier de Nam Ou. De perfecte plek om wat te relaxen in de hangmat, je te laten meedrijven met de stroming en wat rond te wandelen om te zien wat daar de dagelijkse sleur is... In kleine dorpjes in Laos is geen ATM te vinden en door een kleine misrekening kunnen we de bus terug niet betalen. Gelukkig was daar een aardige Duitser (ja, ja ze bestaan...) die ons heeft gered en samen hebben we de slingerweg terug naar Luang Prabang overleefd (4 uur met 20 mensen in de laadbak van een Toyota-busje...).

Onze laatste ochtend in Luang Prabang zijn we vroeg opgestaan om de monniken de aalmoezen te zien ophalen, vooral de kleine bedelkindjes zijn indrukwekkend. Als we daarna gaan ontbijten beseffen we wel hoe ontzettend goed we het hebben.

Met een minibus zijn we naar Vang Vieng gegaan (de tubing-hoofdstad van Laos). En natuurlijk zijn ook wij met de binnenband van een traktor de rivier afgedreven, van bar naar bar met uitzicht op prachtige bergen.

Van Vang Vieng is het nog een klein stukje naar Vientiane (de hoofdstad). Na een dagje fietsen (over de Laotiaanse Arc d'Triomphe) en tempels bekijken, hebben we de cocktail(s) 's avonds wel verdiend. De slaapbus brengt ons dan naar Pakse. En als we zeggen slaapbus, dan bedoelen we ook slaapbus (met matrassen, dekens en kussens kunnen wij lekker liggend reizen). Vanuit Pakse hebben we per scooter het Bolaven Plateau (bekend om zijn koffie en watervallen) verkend.

Omdat er in Pakse voor de rest weinig te doen is gaan we verder naar de 4.000 eilanden (Si Phan Don) en wel naar het eiland 'Don Det' (Been there, Don Det). Dit is het party-eiland van Zuid-Laos. . Nadat we een paar dagen goed hebben uitgerust (in de hangmat met een 'Mohito' on-the-site), hebben we vandaag de sprong over de grens gewaagd naar Cambodja (Kratie).

joek en astrid

Hallo Vietnam strijders, wat een prachtig land. Nooit zo gezien. Maar Oldenzaal in Carnavalsfeer is ook mooi om te zien en te beleven. Alleen de tractorbanden waar jullie in drijven, trekken hier de wagens voort. Jullie zien er ontspannen uit en dat is mooi. Geniet ervan.
PS Huub, zo'n mooie baard als ik heb krijg je niet hoor !!
Dus SHAVEN DIE HAP !!!
Groetjes Astrid en Joek, ALAAF HIK!

Mini

Mooie foto's! Hopelijk geen last van malaria muskieten?
Leuk om jullie belevenissen te volgen, heel veel plezier, Groetjes uit een zonnig Buurse.

Nelleke

Hallo schatten,
ik heb jullie kaartje ontvangen voor de verjaardag. Wat een super leuke verrassing van jullie, echt heel erg bedankt!! Was aan de datum te zien wel een tijdje onderweg haha.
Verder net jullie foto's bekeken en natuurlijk het nieuwe (nu ietwat minder spannend en meer relaxte) verhaal gelezen. Groot gelijk dat jullie het er van nemen, ziet er heel anders en erg tropisch uit. Raar te bedenken dat jullie voor een paar maand geleden langs een ijsschots hebben gevaren.
Lekker bruin terug over een tijdje!!
Heel veel liefs en niet te lang wachten met het volgende verhaal en de schittende foto's
x

ephrem pilbeam

Hi lieverds, wat een prachtige verhalen weer en zo te horen nemen jullie het lekker rustig aan, goed idea. Laos and Cambodia erg interessante landen en de mensen oh so vriendelyk, maar hoe ze leven, en tevreden zyn, wy kunnen daar wel van leren. Zyn jullie by nu al in Vietnam of nog niet. Geweldig zo om even mee te leven, take care and enjoy, liefs Ephrem

mini

Indrukwekkende verhalen, jullie maken veel mee, blijf jullie verhalen volgen. Veel plezier!
Groetjes vanaf mijn werkplek!